Tým školního poradenského pracoviště (dále ŠPP) tvoří:

Mgr. Jarmila Krausová – výchovný poradce pro II. stupeň

Mgr. Lenka Boldišová – výchovný poradce pro I. stupeň

Mgr. Alexandra Doleželová – metodik prevence

PhDr. Radka Smíšková – školní psycholog

PhDr. Andrea Koch – kariérové poradenství

Mgr. et Bc. Jana Castro Heršálková, MED – poradenství pro žáky s OMJ

 

Ve školním poradenském pracovišti dochází k součinnosti několika profesí.  V současné době pracuje na naší škole šestičlenný tým poradenských pracovníků, který úzce spolupracuje jak s vedením školy, tak s ostatními pedagogickými pracovníky školy, především s třídními učiteli. Členové ŠPP také pravidelně spolupracují s externími odborníky. Více viz “Koncepce školního poradenského pracoviště” v níže přiložených dokumentech. Škola zajišťuje výuku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Podrobnosti jsou k nahlédnutí v dokumentu PDF Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Konzultační hodiny všech členů ŠPP vždy po předchozí dohodě.

ŠKOLNÍ PSYCHOLOG

PhDr. Radka Smíšková

Provozní hodiny                                                           Konzultační hodiny pro žáky, rodiče, učitele

Po       8.45 – 15.00                                                             Po          9.00 – 15.00

Út       8.45 – 16.00                                                             Út           9.00 – 15.00

St       8.45 – 14.30                                                              St            9.00 – 14.00

Čt       8.45 – 13.30                                                             Čt            9.00 – 12.00

Vypsané konzultační hodiny jsou pouze orientační. Doporučuji objednat si schůzku dopředu telefonicky nebo e-mailem. Po domluvě může konzultace proběhnout kdykoliv během provozní doby pracoviště, výjimečně i mimo tuto dobu; krizová intervence okamžitě.

Kontakty: tel. 602 410 830, e-mail: smiskova@zsvn.cz

 

 

 

Schránka důvěry

Schránka důvěry je určena těm, kteří řeší problémy v oblasti osobního života nebo problémy spojené se školou. Prostřednictvím schránky můžete požádat o radu, domluvit si schůzku, předat vzkaz nebo připomínku, vyjádřit přání…

Je jen na vás, zda se podepíšete, nebo zůstanete anonymní. Touto cestou můžete sdělit něco, co z různých důvodů nechcete nikomu říci osobně. Můžete napsat o problému, o kterém se stydíte, nebo bojíte mluvit, případně nemáte nikoho, komu se můžete svěřit. Zvažte sami, jestli chcete nechat zcela anonymní vzkaz, nebo jestli na sebe necháte nějaký kontakt, díky kterému vám mohu lépe pomoci.

Na škole máme dvě schránky. Jedna se nachází v blízkosti počítačové učebny, druhá na chodbě u pingpongového stolu. Můžete využít také elektronickou schránku důvěry, kterou najdete na webových stránkách školy, na úvodní straně vlevo dole. Všechny schránky pravidelně kontroluje školní psycholog a veškeré informace získané touto cestou považuje za důvěrné.

 

Vzdělávání a začleňování cizinců

Klíčový předpoklad úspěšné integrace cizinců je znalost českého jazyka. Tato znalost zlepšuje orientaci žáka ve škole a tím i ve společnosti.

Žáci s odlišným mateřským jazykem jsou po příchodu do školy zařazováni do tříd podle věku, odchozených let školní docházky a znalosti českého jazyka. Prvním krokem začlenění je provedení základní diagnostiky.

Organizace, které se podílejí na integraci žáků s odlišným mateřským jazykem:

  • Meta
  • Centrum pro integraci cizinců
  • Integrační centrum Praha

www.inkluzivniskola.cz

 

Nemluví Vaše dítě česky? Doesn´t your child speak Czech?

Doporučujeme We recommend

  1. Přihlaste Vaše dítě již před nástupem do školy do bezplatného prázdninového kurzu češtiny, který zajišťuje Integrační centrum Praha www.icpraha.com Before your child starts attending the school, enrol him/her in the holiday course of Czech language. It´s free of charge and it´s organized by ,,Integrační Centrum Praha” www.icpraha.com
  2. Využijte pomoci organizací META www.meta-ops.cz a Centra integrace Praha (CIC) www.cicpraha.org Use the help of Organizations META www.meta-ops.cz and Centrum Integrace Praha (CIC) www.cicpraha.org
  3. Informace hledejte na www.inkluzivniskola.cz Look for other information on www.inkluzivniskola.cz

Nabízíme We offer

  1. Individuální přístup Individual approach
  2. Službu tlumočníka během zápisu do školy Help of an interpreter during enroling in the school
  3. Český jazyk pro cizince ve škole Czech language lessons for foreigners right at school

 

Témata prevence ve školním roce 2024/2025

Bezpečné chování

Vlastní bezpečnost

Bezpečí a domov

Volnočasové aktivity

Dopravní problematika

Drogy

Šikana

Internet – sociální sítě, kyberšikana

Posměch, vztahy, konflikty, agresivita, vandalismus

Sexuální problematika

Multikulturalita, vrstevnické vztahy

Právní vědomí, Závislosti

 

Rozvržení témat primární prevence

Dle Minimálního preventivního programu školy jsou jednotlivá témata zařazena do výuky na I. stupni a do výuky na II. stupni.  Témata jsou probírána buď přímo ve výuce, na třídnických hodinách nebo cíleně prostřednictvím externích organizátorů. Dříve to byl program v podobě grantu Dlouhodobé primární prevence pod hlavičkou Života bez závislosti. Od loňského roku však spolupracujeme s organizací Proxima Sociale, Jules and Jim, Policie ČR, PrevCentrum.

Vzdělávání a začleňování cizinců v rámci prevence je organizováno i na základě podpůrných opatření ze strany organizace Meta. Veškeré materiály pro pomoc a podporu je možno najít na webových stránkách:

www.inkluzivniskola.czwww.meta-ops.czwww.cicpraha.org

 

Dokumenty

Koncepce ŠPP.pdf571.54 KB

Minimální preventivní program 2024/2025.pdf632.66 KB

DOPLNĚNÍ MPPŠ

Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování

Metodické doporučení ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních (dokument MŠMT č.j.: 21291/2010-28) vymezuje aktuální terminologii a začlenění prevence do školního vzdělávacího programu a školního řádu, popisuje jednotlivé instituce v systému prevence a úlohu pedagogického pracovníka, definuje školní preventivní program a doporučuje postupy škol a školských zařízení při výskytu rizikového chování.

 

Krizový plán

Krizovy plan – jednotlivé oblasti

Doplnění PPŠ

PAS

Strategie předcházení školní neúspěšnosti

Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování